środa, 21 marca 2012

Wieści z apteki - Olej rycynowy

Wczoraj wybrałam się do apteki. Mam problem po zimie z suchą skórą głowy i żadne szampony nie dają sobie z tym rady :/ Wyczytałam o nowości z Flosleku , ale nie dostałam go w aptece :( Pan nawet przy mnie dzwonił do swoich hurtowni i nigdzie nie mieli go na stanie :( Czyżby był taki dobry ???

Jak już byłam w aptece, przypomniało mi się o oleju rycynowym - gdzieś ktoś kiedyś zachwalał go na you tube , że niby działa cuda na rzęsach .
Jak możecie zauważyć w poście o cudownym ONE BY ONE na dolnych rzęsach mam dość spory ubytek - zobaczymy czy olejek da sobie z tym radę:)
Będę go nakładać na rzęsy codziennie wieczorem - już wczoraj był ten pierwszy raz :) Wchłonął się całkowicie , nie miałam żadnych  tłustych placków, ani wysypki czy zaczerwienienia ( ponoć może wystąpić ). Jestem pozytywnie nastawiona - zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Wczoraj jeszcze pobuszowałam z wujkiem google i o to jakie jeszcze ma zastosowanie olejek :

  • Dobry na łupież 
" Po umyciu włosów i dokładnym ich wypłukaniu wcieramy w skórę ¼ szklanki olejku. Czekamy pół godziny (można dodatkowo owinąć głowę ręcznikiem, aby kompres się lepiej wchłaniał). Po tym czasie przemywamy szamponem i spłukujemy obficie wodą. Zabieg powtarzać co 2-3 tygodnie. "
  •  Nawilża suchą cerę 
 "Olej rycynowy stosowany jako okład na twarz daje rewelacyjne efekty. Długotrwałe nawilżenie. Nawet po umyciu twarzy wodą skóra pozostaje odżywiona. "
  • Na włosy 
"Jeżeli nasze włosy są zniszczone i wypadają zróbmy następującą kurację: 1 żóltko + 1 łyżka oleju rycynowego + 1 łyżka oliwy z oliwek. Wszystko dokładnie wymieszać, lekko podgrzać i nanieść na włosy. Następnie nałożyć czepek, owinąć głowę ręcznikiem i taką maseczkę możemy trzymać nawet całą noc (ale wystarczy również godzinę). Następnie włosy myjemy, a do ostatniego płukania dodajemy sok z cytryny lub ocet jabłkowy.
W przypadku, gdy nasze włosy mają
tendencję do przetłuszczania
sok z cytryny możemy dodać także do maseczki.
Jeżeli mamy włosy pozbawione blasku zastosujmy mieszankę: w jednym litrze wody rozpuszczamy 100 ml soku jabłkowego, 100 ml octu jabłkowego, 10 g oleju rycynowego. Wszystko wymieszać i nanieść na umyte i wilgotne włosy. Po kilkunastu minutach spłukać czystą wodą.
"
  • Wzmacnia paznokcie 
  • Doskonale nawilża dłonie i stopy
  • Regeneruje brwi i rzęsy
  • Leczy zmiany trądzikowe
Nie mogą go stosować kobiety w ciąży !

 Ogólne zastosowanie opisane na butelce - działa przeczyszczająco ;)
Myślę, że może zacznę wcierać go w twarz po myciu ściereczką z mikrofibry (na zmianę z witaminą C ). 
A tak na marginesie to ściereczka działa cuda i każdemu polecam jako tańszy odpowiednik muślinowej ;)




Buteleczka 30g kosztowała mnie aż 1,70 zł :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz